Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zkušenosti osobních asistentů pracujících s lidmi s mentálním postižením v oblasti sexuality
SOUKUPOVÁ, Monika
Prezentovaná práce se zaměřuje na zkušenosti osobních asistentů v oblasti sexuality osob s mentálním postižením. Cílem je nastínit oblast sexuality lidí s mentálním postižením a práci osobních asistentů pracujících s touto cílovou skupinou a vzdělávání pracovníků v oblasti sexuality. Teoretická část této bakalářské práce se věnuje ozřejmění mentálního postižení, ozřejmění sociální služby osobní asistence a objasnění problematiky sexuality osob s mentálním postižením. Praktická část obsahuje rozhovory se čtyřmi osobními asistenty, kde cílem je zjistit jakou mají zkušenost s tématem sexuality lidí s mentálním postižením a jak se tato zkušenost promítá, příp. promítla do jejich praxe, a jak reflektují připravenost na tuto oblast. Cílem celé bakalářské práce je upozornit na důležitost sexuality osob s mentálním postižením a na podstatnost odtabuizování tohoto tématu, protože vnímám, že pokud se v této oblasti budou lidé vzdělávat a budou o tom mluvit, nebudou pro ně situace, které ve spojení se sexualitou vznikají, tolik stresové a budou si při výkonu práce jistější.
Návrh a ověření intervenčního pohybového programu zaměřeného na rozvoj flexibility zad osobních asistentů pečujících o osoby s kombinovaným postižením.
JINEK, Zdeněk
Bakalářská práce je zaměřená na návrh a ověření intervenčního pohybového programu orientovaného na rozvoj flexibility zad osobních asistentů pracujících s osobami s kombinovaným postižením v centru Arpida. Cílem bakalářské práce bylo sestavení intervenčního pohybového programu, který je zaměřený na zlepšení flexibility zad. Pro výzkum byli vybráni osobní asistenti ve věku od 28 do 55 let. Osobní asistenti mají fyzicky namáhavou práci a někteří jen občas využívají kompenzační cvičení k předcházení svalových zranění nebo zkrácení svalových částí. Vzhledem k tomu bylo provedeno vstupní měření podle motorických testů flexibility. Intervenční pohybový program byl aplikován jedenkrát týdně po dobu třech měsíců. V průběhu intervenčního pohybového programu bylo provedeno průběžné měření. Po skončení intervenčního pohybového programu bylo provedeno závěrečné měření. Výsledky měření byly porovnány s kontrolní skupinou. Vstupním měřením byla u všech respondentů v experimentální skupině naměřena průměrná hodnota při testu pohyblivosti hluboký ohnutý předklon ve stoji 6,6 cm a při testu hluboký ohnutý předklon v sedu 4,5 cm, konečným měřením byla u experimentální skupiny naměřena průměrná hodnota při testu hluboký ohnutý předklon ve stoji 11,4 cm a při testu hluboký ohnutý předklon v sedu 9,1 cm. Po splnění intervenčního programu se osobním asistentům podařilo zlepšit flexibilitu zad.
Přínos osobních asistentů pro klienty s dětskou mozkovou obrnou
Dvořáková, Marie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Obsahem této práce je zmapovat aktuální potřeby podpory osob s dětskou mozkovou obrnou a nalézt odpověď na otázku "Jaký je přínos osobního asistenta pro lidi s dětskou mozkovou obrnou?". Metodologie zahrnuje studium odborné literatury, dotazníkový výzkum mezi klienty a mezi osobními asistenty, pozorování a rozhovor. Výsledkem praktického výzkumu je zjištění, že osobní asistent je přínosný zejména v oblasti samostatného života, podpory rodiny s členem s dětskou mozkovou obrnou, jakožto odlehčovací služba a jako přítel lidí s dětskou mozkovou obrnou.
Osobní asistence a asistent na základní škole
Galambová, Monika ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá integrací žáků se speciálními potřebami a přizpůsobením školní výuky. Zdůrazňuji profesi asistenta pedagoga, která by bez integrace těchto žáků do běžných škol nikdy nevznikla a profesi osobního asistenta, kteří také působí na základní škole, ale nejsou však pedagogickým personálem. Práce poukazuje na klady a zápory, které přináší profese pomáhajícího. Jaké nebezpečí mohou zaměstnance postihnout, jaké jsou práva a povinnosti asistenta pedagoga a zároveň jasně vyjadřuje rozdíly mezi osobním asistentem a asistentem pedagoga. Do jakého rezortu patří, jak jsou finančně ohodnoceny, jaká kvalifikace musí být pro danou profesi. K danému tématu není dostatek literatury a studií. Práce proto vychází z různých zdrojů a názorů pracovníků. Profese asistent pedagoga se dále rozvíjí a zdokonaluje se ruku v ruce se speciální pedagogikou a začleňováním dětí se speciálními potřebami do běžné společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
DVOŘÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá rolí osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách zřízených podle §16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb. Hlavním cílem práce bylo analyzovat a popsat roli osobního asistenta. Cíl byl východiskem pro dvě výzkumné otázky, díky nimž jsem zjistila, jakým způsobem podporuje osobní asistent žáka při vzdělávání, a jak hodnotí působení a roli osobního asistenta při vzdělávání žáků osobní asistent, vedoucí služby poskytující osobní asistenci a zástupce školského zařízení. Cílů bylo dosaženo studiem odborné literatury a kvalitativním výzkumem. Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje především na objasnění pojmů osobní asistent, asistent pedagoga, speciální vzdělávání, zdravotní postižení a vysvětlení pojmu osoba se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část přináší informace o konkrétních organizacích, ve kterých jsem realizovala výzkum. Byly to Centrum ARPIDA, Centrum Kaňka a Diakonie Rolnička. Výzkum probíhal pomocí kvalitativní strategie, metodou polostrukturovaného rozhovoru. Bakalářská práce může být zdrojem informací, volně dostupných v akademické knihovně Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. A to nejen pro studenty specializovaných oborů, ale také pro širokou a laickou veřejnost. Práce přináší poznatky v oblasti role a pozice osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Z výsledku výzkumu je patrné, že osobní asistent je důležitou a nezbytnou součástí vzdělávacího procesu žáků, hlavně těch s těžkým zdravotním nebo kombinovaným postižením.
Problém "hranice" u pomáhajících profesí
Zahradníková, Barbora ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Voldřich, Michal (oponent)
Tato diplomová práce je založena na analytických metodách zakotvené teorie, prostřednictvím nichž zkoumá téma Problém "hranice" u pomáhajících profesí. Jejím cílem je porozumět specifickým aspektům vztahu klienta s tělesným postižením a jeho asistenta a subjektivní percepci fenoménu hranice v pomáhajícím vztahu. Výzkumná data byla získána prostřednictvím sedmi rozhovorů s osobními asistenty. Analýza získaných dat přinesla výsledky v podobě deskripce profese osobní asistence a všech jejích aspektů, jež jsou významnými faktory při utváření vztahu. Z objevených témat hraje zcela fundamentální roli vztah, jenž se ukázal mít několik rovin - pracovní, přátelskou, rodičovskou či sourozeneckou a sexuální. V rámci nich pak docházelo ke vzniku hranic, a to v různé podobě a míře v závislosti na osobnostních, vztahových či situačních faktorech. Zkoumaná problematika je komplexním a mnohovrstevnatým tématem, v němž existuje celá řada paradoxů a dilemat. Pojem hranice není respondenty vnímán jako něco statického, neměnného a vždy nezbytně nutného. Stejně jako vztah prochází i hranice, jsou-li ustaveny, vývojem, v rámci něhož jsou buď transformovány, nebo bourány. Klíčová slova: etnografický výzkum, pomáhající profese, osobní asistent, klient, vztah klient - pomáhající, hranice, supervize
Osobní asistence a asistent na základní škole
Galambová, Monika ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá integrací žáků se speciálními potřebami a přizpůsobením školní výuky. Zdůrazňuji profesi asistenta pedagoga, která by bez integrace těchto žáků do běžných škol nikdy nevznikla a profesi osobního asistenta, kteří také působí na základní škole, ale nejsou však pedagogickým personálem. Práce poukazuje na klady a zápory, které přináší profese pomáhajícího. Jaké nebezpečí mohou zaměstnance postihnout, jaké jsou práva a povinnosti asistenta pedagoga a zároveň jasně vyjadřuje rozdíly mezi osobním asistentem a asistentem pedagoga. Do jakého rezortu patří, jak jsou finančně ohodnoceny, jaká kvalifikace musí být pro danou profesi. K danému tématu není dostatek literatury a studií. Práce proto vychází z různých zdrojů a názorů pracovníků. Profese asistent pedagoga se dále rozvíjí a zdokonaluje se ruku v ruce se speciální pedagogikou a začleňováním dětí se speciálními potřebami do běžné společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.